Wednesday, November 11, 2015

PEREMPUAN DAN EMOSI


Assalamualaikum !! Hai korang2... hehehe

As usual.... "Lama tak membebel jari jemari ni....."
cehhhhh hai2 macam ade yang baca... hahaha...

 

-
-
-
-
  tak lawak pon....

apa aku buat ni??? hummmm

apeeee aku buat niiiiii???

susah nak cakap...sebab kene taip laaa pulak.... susah laaa macam ni... 

hummmmm...susahhhhhhhhhhhhh...

eh..eh... over pulak daaaaa.........

yee..ape aku buat sekarang ni?? aku mimpi lagi ke? aku tak sedar ke?
aku xtaw... hati mengelodak... nak cerita kt orang tp orang tak paham... daa laa orang  tak paham.. pastu aku pulak kene marah... aku paham jee ape ku nak cakap... 
makkkk streesssss stresssssss....hehehe...over lagi .. xpernah nak serius aku ni,,, *MMG PON!

nak tgk aku serius.. ssh laaaa... malas nak serius... sbb makkk!!!! stresss... over lagi..hehehe
 boleh jee serius.. tapi aku pilih tak...
kenapa? 

entah laaaa... senang kan jawapan ku? hehehe
masti sakit hati... kan,..kan... kan... 

nak taw belah laa hati ku ini... cari laaa segala maklumat dlm tuu... (orang kataaaaaa..orang pompuan ni kan selalu PK GUNA EMOSI JEE...) so mesti ade maklumat dlm hati ku..hehehe ..

entah laaaa.... orang tak paham ape yang aku lalui... dan aku tak harap kan ape2 pon dari orang...
tapiiiiiiiiiiii... baik sapa pon.... bile kite cakap macam tuu... ade ke patut dorong jawab 
" yelaaaa aku ni sapa tok kau kan... tak penting pon..." 

aku simpati kat kamu2 yang tak dapat korek ape sebenarnya yg tersurat..sedih nyaaaaa....sob3
nangisssssss laaaaaaa....huhuhuh

masalah perempuan : 

1) dah ade masalah.. tapi tak nak cite... and then bagi hint2..dengan harap orang paham..
 end up : SEMOGA BERJAYA

jarang ade manusia paham bahasa orang perempuan ni,,die macam bahasa alien
 
dan itu juga masalah aku ...tapi daaa mmg perempuan macam tuuu
kang jadi hok jate mu tanjat pulak oh..

2) Bab PENDAM...owhhh tuu paling hebat.... ko buat laaa macam2 kat die...
5 tahun akan datang pon die ingat..

tapi...tapi..ada 2 jenis orang
 samada  die biar akan pendam tuu meresap dalam hati.. and let it go...
atau
balas dendam (yang ni bahagia...zionis pon kalah...heheh)

3) MEMBEBEL ... lumrah laaaaa perempuan jadi macam tuuu

kalau tak bebel... ade ke kite ni nak bgerak bila mak kite bebel?

contoh : kak.... pg kedai beli kan roti 
kene pulak time tu hujan lebat...boleh jee naik kete..huhu

tp ape jwpn korang .. ask yourself... 
yang pasti kene tengking baru gerak kan..

-
-
-


dan banyak lagi laaa jenis2 emosi perempuan ni...

aku pulak macam mn? 
mak simple jeeeee....mak ni... malas nak cite mak macam mn nokk..
mak ni terok lagi dari yang 3 kategori  tuu...
orang kate laaaaa... bukan mak....tahh pape ar... tp dengar kan jelaaaa kan... 
positif dayu .... orang mmg mcm tu... betol ke tak.. ambil die sebagai pengajar
In Sya Allah

tp ALhamdulillah .. biar orang buat kite... cakap kite ni kite tu..
kite jangan buat orang k.... mulut ni? nak wat macam keturunan mulut bak cili mercik...hehe
lagi2 dalam msg... lagi sakai...hahahhaa... kdg2 aku gelak sendiri..ape laaa aku merepek

P/S : hunuzon....bersangka baik.... dengan positifkan hati kita.. jangan mulut saja 
kata " aku ok"
hakikat hati? .... itu yang sendang aku pelajari... jaga hati.. 













Wednesday, April 29, 2015

Look..Smile..and Feel Free





aku ingin bercerita..tp aku tak taw mcm mn...
aku ingin meluahkan..tp aku tak taw mcm mn..

aku tak serius
itu yang dituju pada aku..

aku main2
itu yang dikatakan pada aku...

tp kau taw kenapa?
"tak taw" laa jwpn kamu semua
sebab ... "aku yang tujukkan cara aku mcm tu"

Have you ever heard the word
"DONT JUDGE A BOOK BY IT COVER"

aku mungkin ketawa bila bercakap
aku mungkin senyum bila dlm keadaan serius..
aku mungkin besenda bila dalam tangisan
aku mungkin diam bila kemarahan menguasai

knp?
sebab aku belajar,,,
xsemua orang menghargai 
xsemua orang menerima
xsemua orang memberi

tp xsemua orang juga sama dengan apa yang aku sangka
lain orang lain caranya

tak ada yang lebih bahagia dari melihat keluarga, sahabat, kekasih hati dan lain
tersenyum dgn gelagat kita yg tgh cuba utk mengembirakan mereka
wlpn memendam seribu perasaan

tak ada yang lebih bahagia dari melepaskan segala isi hati ini kepada Allah s.w.t
tak akan aku bermain dengan kata-kata
sebab aku taw... dgn kata-kata kita juga boleh menyakiti org lain
sebab aku taw..dgn kata-kata kita orang mempercayai kita..
sebab aku taw.. dgn kata-kata kita orang benci dgn kita
sebab aku taw..dgn kata-kata kita orang tertawan dgn kita
sebab aku taw...kata-kata itu menunjukan siapa sebenarnya kita
Jangn bermain dengan kata-kata..kalau tak ada niat untuk menyampaikannya
lebih baik diam dari berpura-pura
lebih baik cakap dari menyimpan kesakitan
Aku Melihat 
Aku Mendengar

mungkin tidak sesempurannya
Sometimes I wonder 
if life really worth it.
then I look at your smile
and I know it is

Allah is the best 

Saturday, December 6, 2014

Duhai Hati.. Allah Sedang Mengajarmu...



Soal Hati???
hummm...sakit ati jeee...hekhekhekhek..what to do...OKKK!!!! serius balik...

Soal Hati???
hummm...kalau ia bisa berbicara... bisa bersuara...sdh pasti..kalian semua mengetahui...haaaa!!!
kau nampakkk x..kata2 Hikmah tuuu...hehehe....OKKK!!!! serius balik

Kenapa Hati?
hummm...disitu laa tempat ia bermula...dari kecil lagi kita da dikenalkan yang hati ada perasaan.. Hati menentukan baik jahat seseorg. 

Saya? hokk alohhh mu ni....!! hehehe...
sy ada hati... tp hati saya... ada senyum ada muram...


Hati...Cinta..Sayang..perasaan...kenapa? kenapa sy jadi org yg tkt dengan prasaan sendiri???
tak pastilah.... terjadi bila saya tersedar itu bukan segalanya.. kalau tiada Allah disisi... 

Sakit..Pedih..Menangis...kenapa? kenapa sy jd org yg tkt nak menangis lagi sbb manusia??? sebab sy tersedar tak guna saya mengalirkan air mata tp bukan sbb Allah.. 

Sebab terlalu byk kesilapan yang berlaku menjadi kan saya tak mahu bpaling dari apa yg sy ada sekarang...

Kalau Hati boleh bersuara... Hati saya pasti bahagia...sbb mereka akan tau apa yang saya rasa pada mereka... menyimpan rasa sakit.. satu tekanan... tp apa sy mampu lakukan lg?? hanya berserah pada Ilahi...

Kisah Hati..
menyayangi tapi tidak di hargai
mempercayai tapi tiada kejujuran
melindungi tapi ditolak
merindui tapi tiada keikhlasan
tawaran hati tapi tidak dibalas
diberi semangat tapi di anggap kolot..

Paling menyentuh mengenal siapa diri ini...tapi menjadi rahsia abadi...tanpa di ketahui...*sakit...

Hanya mampu melihat tanpa bersuara...
walaupun sinis senyumannya.. 
telanlah air liur sebagai penawar seketika.. 
InsyaAllah, yakinlah Allah sentiasa ada..


Allah Lebih Tahu....Saya yakin ada hikmahnya...tak usah bicara apa yang telah terjadi...bicara apa dikemudian hari... 







Saturday, November 15, 2014

Cintailah Illahi....

Assalamualaikum....
Saya nak mengajak semua orang yang nk BERCINTAAAAAA...
Ehhhhh!!!!! dayu boleh tolong orang yang bercinta laaaaaa....
macam mana???
 
jap!!!
sementara tungu gmbr nak di upload..kita berbicara tentang buku ni yeeeeee
kenapa buku ni?? hummmm... its a GIVEEEEEEE... from my lovely friend
.how sweet you are my dear... hehehehe...tu jee cite die... dayu baru baca bab 3... saba...saba
dayu mmg lmbt bab membaca ni...huhuhu....

Haaaaaaaaaaaa!! lambat pulak nak di upload...huhuhuhu.... ni..ni..ni
program cinta "carilah ilahi nikmati tarbiah ajaranya"
dekat masjid Asy Syakirin KLCC
29/11/2014
8am - 4pm
Jom laaaa sahabat2 yang chumel2...kiut2...hencem2..macho2 memeriahkan 
lagi majlis ni.....
HARGA TIKET???
1 orang - RM 40
2 orang - RM70
3 orang - RM100
 
Ahli Panel 
PU Hafiz
Imam Muda Nuri
Ustazah Fatimah Syarha
Moderator
Diana Amir
Farhan (Salam Hadrah )
Syamsiyah (yaya)
macam2 yang akan dibicara dalam program ni.... insyaAllah


Hubungi kakak2 abg2 yang tertera dalam poster ni...

dayu pergi? yup...yup..... pergi2...insyaAllah
jumpe awak...awak...awak...awak... awak... jodoh...
awakkkkk...awakkkkk disana.... oooppsssss... ape tu!!!
heehehhe...ceq gurau naaaaa....heheheh

NOTE!!!!! pada mereka yg pergi..jgn lupa bwk KERTAS DAN PEN
kenapa?
kan lebih baik..bila kita ke majlis ilmu dibawa pen sama kertas
tidak lah dikata pergi berperang tp tidak dibawa senjatanya
InsyaAllah sama2 kita mendoakan majlis
#ProgramCinta
 #CarilahIllahiNikmatlahTarbiahAjarannya
#MasjidAsySyarikin

iniiiiiii...berjalan dengan lancar..... Aminnnnn...  ^_^

Thursday, October 16, 2014

Cerita gosip RS Dynasty

Assalamualaikum
 
hummmm...lame tidak kita bertemu dikalbu..hati ke hati...jiwa ke jiwa..
hehehhe...merepek pulak...haiii awak semua... sihat? dayu sihat...
rindu dayu?? x?? fine!!!!! I rindu nk bebebebebeblog...
ini laaa masa nye utk berkarya merepek....hehehe
KNP??? sbb boss dayu g korea...seminggu...
keje blambak2 tinggal jap...
*xbaik nyeeeee.....xleh jadi contoh pekerja kan....
heheheheh... rest 1 hari jeeerrrrrrr k...
esok nk merayau ke branch2 pulak... BEKERJA OK!!!
dok p ceq duit2 kat branch paaa citaaa...sihat ke idok
itu laaaa keja ceq.... !!! duit org jaa ceq jagaa...
duit sendiri..mcm ade kepak keluar dari purse ni taw..huhuhuh
 
tujuan saya nk merepek ni...nk habak mai...moh ler awak2 semua follow ig ceq..
alaaaa..rimas pulak ceq2 ni...huhuhuhu
 
dayu jual tudung...buat tudung...nk tempah boleh laaa
ni link IG RS Dynasty by Raja Dayu
or boleh follow IG personal dayu
 
moh ler promote ramai2...so far dayu x bukak mana2 booth..sebab... no time my dear..
kerja... sbb terlalu minat nk tgk muslimah2 kita ni cantik pakai tudung RS Dynasty
so I sanggup u...hehehehehe
 
Konsep RS Dynasty ni?? dayu ambil tempahan...
contoh cerita dongeng :
 
 
Ceq Kak : Assalamualaikum awak... dayu akak nk tudung ni
Dayu : tudung ape kak?? Waalaikumusalam
(Aku mmg slalu jwb salam last..byk kali kene tegur semangat
di hadapan menghalang ku, x bermakna dayu ni kureeeenngg taw)
Ceq kak : Hambooooiiiii....laju jeee....akak nk shawl..
eh...halfmoon laaaa... nak pakai wedding adik akak mnggu depan..
Dayu : OOHH...boleh kak.. Nak warna ape?? Kain Ape??
so far dayu jual Chiffon...
Ceq Kak : senang pakai x kalau chiffon?
Dayu : senang jee... di tengok bentuk muke jugak kak...
Ceq Kak : akak nk chiffon ...tp yg x jarang ...ade x?
Dayu : ade..dayu de 2 jenis chiffon...
 
1 : kain die lembut sgt
mudah pakai
jarang skit..tgk kecerahan warna kain
 
2 : kain die lembut + kasar skit
mudah...sgt mudah nk pakai
XJARANG ....
 
3 : sebenar nye ade 1 lg..
kain Chiffon Glitter
sgt cantik...
CONFIRM X JARANG..
 
4 : hummm... kain lycra pon ade..hehehe
 
Ceq Kak : ooowhhh..ssh ni nak pilih... ok! akak amek yg kain chiffon x jarang tu..
Dayu : yang bukan glitter kan?
Ceq Kak : a'ah....nak warne Brown & Biru
Dayu : ok akak..InsyaAllah..secepat mungkin dayu siap kan sebelum Majlis tu yeee..kalau boleh bile dayu pg beli kain tu ..akak pgg phone...senang ..bile smpai kedai kain dayu tujuk warna kain..
Ceq Kak : OK!!! bg taw bile nk pg yeee...xpe... take your time
 
 
 
waaahhhhh.... I sayang Customer cakap mcm ni...
mcm paham I BUSY...
but..bile kite kerja give 100% commitment ok..
must have Integrity kannnn...
 
Macam tu laaa cerita nyee...
dan ini bukan laaa cerita dongeng...
cite betol laaaaa.....huhuhu
 
Antara Contoh yang Customer I request ...
 
Haaa...bawal Bulat... Nak manik2 Gojas2 kate nyeee
FB : Datul Ashikin
 
Idea Manik  : dayu sendiri...die dtg dengan sendiri nyee..
tu pasal setiap tudung lain2...
And She Love it!!